Belangrijke informatie over Meadow 2022 tickets

01-07-2022
Belangrijke informatie over Meadow 2022 tickets

Na onze kaartverkoop op 1 april en 14 mei bleek wel hoe populair MEadow Festival nog is. Velen van jullie was het gelukt om kaartjes te bemachtigen voor de 2022 editie. 

Dit jaar hebben we de kaartverkoop iets anders gedaan dan andere jaren. Mede door de regelgeving van de overheid en de onzekerheid over een mogelijke annulering vanuit een COVID-19 scenario besloten we om kaarten via SimpleTickets te verkopen. 

SimpleTicket - informatie over kaarten - Meadow Festival

In de afgelopen weken kregen we diverse vragen over hoe het werkt met de tickets en hoe je een ticket kan personaliseren of hoe je een ticket kan doorverkopen aan een andere bezoeker. Daarom hebben we hier de belangrijkste vragen en antwoorden op een rijtje gezet.

Kan ik mijn tickets annuleren of retourneren?
Het is niet mogelijk om gekochte tickets voor een specifieke datum te annuleren of te retourneren. Probeer ze te verkopen in je vriendenkring en/of via social media. 
Moet ik het ticket printen?
Nee! Voor Meadow is personalisatie van tickets verplicht, vanuit veiligheidsdiensten of wegens maatregelen rondom het coronavirus.
Om ervoor te zorgen dat de entree in dat geval zo soepel als mogelijk verloopt, is het gebruik van de app SimpleTicket Wallet verplicht. Dit zorgt ervoor dat een ticket eenvoudig gescand kan worden – ook op gepaste afstand – en dat er eenvoudig een controle kan plaatsvinden op de ingevoerde gegevens in combinatie met je legitimatiebewijs.

Om die reden is het – op dit moment – dan niet mogelijk om tickets waarvoor personalisatie verplicht is te printen. Maar, wees eerlijk: het is toch best fijn om een beetje aan het milieu te denken en minder papier te verbruiken?

Hoe personaliseer ik mijn ticket in SimpleTicket Wallet?
Dit doe je via de SimpleTicket Wallet app, nadat het ticket in de app is toegevoegd kan deze worden gepersonaliseerd. Klik op de blauwe knop “Personaliseer” om je ticket te personaliseren, vul de gevraagde gegevens in en klik op “Opslaan”. Je ticket is nu gepersonaliseerd. De gegevens die daar worden ingevuld, worden ook opgeslagen op ons beveiligde platform. Afhankelijk van de eisen van de organisator, worden daarbij de volgende persoonsgegevens verwerkt:

 

Hoe toon ik mijn ticket bij de entree?
Wanneer je arriveert bij het evenement, kun je met één tik op het ticket deze openen en tonen (heb je slechts één ticket in de app staan? Dan opent deze zelfs automatisch als je de app start). De helderheid van je toestel wordt, indien dat niet het geval is, automatisch op 100% gezet. Dit zorgt ervoor dat het ticket optimaal gescand kan worden.

Let echter wel op: indien jouw toestel, bijvoorbeeld, is gevallen en je scherm barsten heeft, bestaat er de mogelijkheid dat jouw ticket toch niet te scannen is. Dit is je eigen verantwoordelijkheid, toegang tot het evenement kan worden geweigerd indien het niet mogelijk is om je ticket te scannen.

Wanneer je na het scannen van je ticket weer terug gaat naar het overzichtsscherm van de Wallet app, wordt de helderheid van je toestel automatisch ook weer teruggezet op de waarde die het had voordat je het ticket opende.

Kan ik tickets doorsturen naar anderen?
Vanaf je ticket downloadpagina kun je per ticket een link voor een downloadpagina van dat specifieke ticket doorsturen via WhatsApp met 1 druk op de knop.
Let wel op, een ticket dient nog niet in een SimpleTicket Wallet app te staan anders kan iemand anders deze niet toevoegen.
Ik wil mijn ticket op TicketSwap aanbieden, kan dat?
Het niet mogelijk om je Wallet ticket op TicketSwap aan te bieden – wij leveren daar ook geen ondersteuning op.

TicketSwap is geen erkende verkoper van tickets. Indien je jouw ticket wenst te verkopen aan iemand anders, adviseren we om dit te doen aan een bekende. Je kunt vanaf je ticket downloadpagina een downloadlink naar het specifieke ticket versturen, zodat jouw gegevens verder beschermd blijven.

Ik heb een fout gemaakt bij het personaliseren, kan ik dit nog wijzigen?
Zolang je ticket nog niet is gebruikt, kun je de personalisatie ongedaan maken door je ticket te verwijderen uit de app en opnieuw toe te voegen. Dan kun je deze opnieuw personaliseren. Je verwijdert je ticket uit de app door deze in het overzicht naar links of rechts te swipen en het verwijderen te bevestigen.
Ik heb een andere vraag
Meer informatie kun je ook op onderstaand websites vinden:
Indien je geen antwoord kunt vinden op deze site omtrent jouw vraag, neem dan contact met SimpleTicket op. Je vindt de contactgegevens van SimpleTickets hieronder: